Dag 04 – "Det här åt jag i dag"

Ni kommer inte få veta vad jag ätit idag då jag hela tiden glömmer att fota min tallrik innan jag börjar äta. Men häng inte läpp för det! Jag har en annan sak till er:  
 
Som vi alla redan vet, är det den där onödiga lilla personliga faktan om någon annan som fångar intresset, och det är därför jag blottar mig nu. När vi ändå är inne på mat-temat, så tänkte jag berätta om mina weirdo matvanor. Vad tycker jag om och vad tycker jag inte om att stoppa i munnen(pratar om mat)? Självklart finns det en hel del som jag inte skrivt ner, men detta får räcka. Vi börjar med sånt jag inte tycker om:
  • Kanel och allt som innehåller kanel, inkl kanelbullar.
  • Bearnesås, usch.
  • Pepparkakor. PepparkaksDEG är otroligt gott, men bakade pepparkakor faller mig inte alls i smaken.
  • Nutella. Mångas favorit, men jag ger nutella en fet diss. Äckligt rent ut sagt.
  • Tårtor. Prinsesstårta, schwarzwald tårta och gud vet vad alla heter, är en självklar desert på kalas och dylikt, men själv avstår jag mer än gärna. (OBS! Gäller ej daimtårtan från Almondy och mormors midsommartårta med jordgubbar!)

And following: mina konstiga carvings:

  • Svamp, ej konserverd piss utan riktig skogssvamp. Kan ätas till vad som, när som. Går även bra att äta smörstekt utan tillbehör när solen gått ner.
  • Rå pasta, dvs okokt. Spaghetti, makaroner av alla dess slag och bäst av allt: lasangeplattor! Har ätit detta (nästan) varje dag i flera år och jag har ingen som helst aning varför. 
  • Vällig. YES, IT'S TRUE, jag dricker välling varje morgon och efter skolan när jag är hungrig! Dock inte barnvälling.
  • Saltade och oskalade solrosfrön. Gud så gott! Godare (och betydligt nyttigare) än godis! Kan lätt kunnat äta en hel 500g påse på en kväll om det inte vore för läpparna som nästan fräts upp av salten.
  • Popcorn. Det kanske inte låter speciellt konstigt, men i vår familj så poppas det popcorn ungefär varannan dag. Inte bra, jag vet, men ack så gott.

 

La familia.

Bild lånad från weheartit.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0